Schrijf mee!
« »

Communicatie, Mensen

Snaartheorie

23 december 2012 | 120w | G.J. van Gisteren | 4

“Luchtmoleculen trillend in ritmisch galmende golven. Onbegrepen, zaligmakend, gewelddadig en rustgevend. Elke vezel spant en strekt zich om volledige golflengtes te voelen. Het onderbewustzijn proeft aan de kracht van dit geheel, het individu lost op in een zee van kokende klanken. Alleen en toch instinctief verbonden bewegen spiervezels in een dans die ritme en amplitude van tonen mening proberen te geven. Meegesleurd door de compositie maakt bewustzijn plaats voor verwondering over complexiteit. Tijd verdwijnt, niets wordt duidelijk, euforisch huilend lacht mijn ziel, machteloos beseffend dat houvast er niet toe doet tijdens deze reis. Geen verplichtingen, geen schaamte, geen grenzen aan ervaringen anders dan die zelf opgelegd zijn.”

Stilte …

“Is dat een antwoord op je vraag wat muziek voor mij betekent?”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »