Schrijf mee!
« »

Cultuur, Politiek

Nul komma vijf procent

29 augustus 2012 | 120w | Frank | 6

Nul komma vijf procent. Elke keer als hij zijn stilletjes snikkende vrouw bekende dacht hij aan die kans. Nul. Bij elke stoot. Komma. Dacht hij. Vijf procent. Eraan. Nadat hij zich na enkele minuten vermoeid van zijn vrouw afrolde, maande hij zijn vrouw het huishouden voort te zetten. Hij begon te rekenen. Nul komma vijf procent. Nul komma vijf maal tweehonderd is honderd procent. Na bijna 18 jaar huwelijk was hij de tweehonderd ruimschoots gepasseerd. Hij had het nauwgezet bijgehouden. En toch bleef Genesis 1:28 uitgerekend voor hem onvervuld. Het kwetste hem dat die walgelijke zondaars kind na kind kregen. Zijn vrouw had er nota bene twee in huis gehaald. Natuurlijk, hij voedt ze op, maar hun bloed blijft goddeloos.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Frank of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »