Schrijf mee!
« »

Eten & drinken, Maatschappij, Mensen

Nooit genoeg keus

12 december 2012 | 120w | G.J. van Gisteren | 8

Veeltalig gekwebbel aan tafeltjes in de ochtendzon. Onder het toeziend oog van een gesoigneerde Spaanse maître serveren jonge Oost Europese gastarbeiders koffie en thee. Een dame in een paarse bloemetjes jurk, rode roos in haar krullende lokken, strijkt op haar viool met een orkestband mee. Af en toe ontvangt ze gracieus een waarderend knikje.

Het ontbijtbuffet evenaart de gasten in decadentie, al het denkbare is aanwezig. Naast ons zit een ouder Duits koppel aan een volle tafel met fruit, brood en champagne. Schichtig om zich heen kijkend vist de man iets uit zijn binnenzak. Ik schiet in de lach. Verstoord kijk hij me aan terwijl hij gekookte ham uit een plastic supermarktverpakking haalt en zijn vrouw koffiemelk op tafel zet.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »