Schrijf mee!
« »

Communicatie, Studie & werk

Kwabben

17 juni 2012 | 120w | Frank | 4

Iedereen die ooit biologie heeft gehad zou moeten weten dat het hart bij de mens niet in het midden of rechts, maar iets naar links in de torso zit. Als gevolg hiervan zijn beide longen, die -zoals eveneens bekend mag worden verondersteld- ook in de torso liggen, niet even groot. De linkerlong is iets kleiner door de ruimte die het hart inneemt. De linkerlong heeft hierdoor twee kwabben, een bovenste en een onderste. De rechterlong heeft er drie: een boven-, midden- en onderkwab.

“Deze ziekte zie je vooral veel in de linkermiddenkwab,” aldus de longarts wijzend op de linkerlong op het scherm. Een vinger gaat omhoog. Iemand vraagt of hij niet toevallig de réchtermiddenkwab bedoelt. “Heel goed, die uiteraard ook!”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Frank of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »