Schrijf mee!
« »

Communicatie

Het testament van de dageraad

21 november 2012 | 120w | Sami Kalaï | 8

Tentakels uit andere tijden peilen in het sepia van de droom. De aarde slokt het dikke secreet op van de duisternis. En na de ochtend komt nog een ochtend, beide slechts even door nacht doorkliefd, dwalend in een licht dat hen reeds verduistert, dicht tegen elkaar aan gedrukt in het veem van de dag, uit vrees voor het despotisme van de tijd. In diligences komen de boodschappers van het donker alweer aangesneld over de violette hemel, terwijl de schemering als een stervende demiurg de hand legt aan de laatste transcripties: zwavel wordt lood, jaspis obsidiaan, amethist moet… Net als gisteren een onafgemaakt oeuvre. En in de charades en chimères van de schemering bloedt alweer het bedrogen testament van de dageraad.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Sami Kalaï of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

14 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »