Schrijf mee!
« »

Column

Evert Droomt

15 november 2012 | 120w | Defrysk | 0

Evert is verkeersleider op Schiphol. Hij kan hoog in de toren uitkijken over de landingsbanen. Een schitterend uitzicht. Evert moet de sleepwagens, die vliegtuigen verslepen, instrueren en begeleiden. Opletten dat er geen ongelukken gebeuren. Dat er niet te hard geremd wordt als er nog passagiers in het vliegtuig zitten. Dat er voorrang gegeven wordt, enzovoort. Evert sukkelt even weg.
Hij droomt van het echte werk: vliegtuigen begeleiden voor de landing, tijdens het opstijgen. Hectische toestanden tijdens het piekuur, spanning en….
Dan wordt hij op zijn schouder getikt. Zijn aflossing is gearriveerd. Evert legt uit welke vliegtuigen versleept worden. Evert wijst op het computerscherm.
Dan gaat Evert naar huis. Daar doet hij eerst een dutje: zijn droom is nog niet af.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »