Schrijf mee!
« »

Communicatie, Mensen

De zwart-wit foto

24 april 2012 | 120w | Elisa Driever | 4

“Zullen we eerst de bovenverdieping bekijken?” De makelaarsdame gaat ons voor en loopt de trap op naar boven. Ze laat ons de slaapkamers zien en wij kunnen een blikje werpen in andermans badkamer. Die er overigens in verhouding tot de rest goed uitziet.
Vervolgens gaan we richting huiskamer. Een opvallend grote zwart-wit foto van een knap meisje, midden 20, hangt aan een verder kale muur. “Dat lijkt wel een filmster uit de jaren veertig!” laat mijn man zich ontvallen.
“Nee hoor,” zegt een krassende stem. Een oud dametje komt met moeite tevoorschijn uit een diepe fauteuil. De tand des tijds en osteoporose hebben haar lichaam duidelijk verzwakt, verkromt en doen slinken. “Dat ben ik,” zegt ze trots, “in betere tijden.”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Elisa Driever of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »