Schrijf mee!
« »

Cultuur, Mensen, Studie & werk

CEO

11 januari 2012 | 120w | jonathan | 3

‘Aufsichtsrat’ klinkt niet bijzonder indrukwekkend; Nederlanders, vaak onbekend met het fenomeen, onderschatten haar status. Toezichthouders doen denken aan opzichters in de bouwput, duimstok, modderige enkellaarzen, korte jekker en een notitieblokje in de kontzak.

Toch trekt de Aufsichtsrat formeel aan de touwtjes.

De nieuwe CEO Blip werd ook in onze Aufsichtsrat opgenomen.
Blip had een forse tors, een slappe handdruk en een minimale kennis van Duits en Duitse ondernemingen.

“Hoe zijn de regels bij ontslag?” vroeg hij, met de deur in huis vallend.

Adolf, de voorzitter van de ondernemingsraad en daarmee automatisch Ausichtsratmitglied, wilde antwoorden maar ik was hem voor.

“In Duitsland hanteren we nog degelijke principes,” zei ik, “zoals ‘Last-In, First=Out.’”

“Zo er iemand gaat, Blip, ben jij de eerste.”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van jonathan of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »