Schrijf mee!
« »

Cultuur

Carnaval

19 februari 2012 | 119w | Carel de Mari | 3

Ze staan weer aan het begin van de veertig dagen vasten voor Pasen. Een tijd van bezinning en onthouding. En dus moeten ze met zijn allen nog eventjes volledig uit de band springen. Carnavalverenigingen hebben maanden lang gewerkt aan hun praalwagen en tonen die graag aan het uitzinnige publiek. Publiek in simpele maar niet alledaagse boerenkiel, maar soms ook in de vreemdste uitdossing. Vooruit, Brabant en Limburg, Groenlo en Oldenzaal, geniet van jullie vastenavond. Laat de pils maar stromen. Woensdag is het afgelopen, ik verwacht jullie bij de ochtendmis van zeven uur om het askruisje te halen. Daarna nog even haring eten en dan is het echt afgelopen met de pret. Sterkte in jullie Ramadan, ik zie je eerste Paasdag.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Carel de Mari of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »