Schrijf mee!
« »

Familie, Fictie

Breien of het gedrukt staat

13 december 2012 | 120w | G.J. van Gisteren | 5

Vlam! “Auw, auw … mam!” Moeder zegt streng: “Jaap, je weet dat we dat soort taal hier niet bezigen!” “Wat voor taal? Poepen?” Represailles volgen onmiddellijk … Pats, Pats! Met betraande ogen en gloeiende oren zoekt hij beteuterd steun bij vader. Pa kijkt over zijn krant en haalt machteloos zijn schouders op: “Drukken Jaap, je kent de regels.” Moeder loopt naar de keuken en pa fluistert samenzweerderig: “Jaap, ben wat creatiever, daar kan ze niks van zeggen.”

De volgende dag. Moeder zoekt Jaap: “Jaap, waar ben je?” Hij kreunt: “Ik ben aan het poe … , eeh, een splinter uit mijn rug trekken.” “Wat?” “Een zak tuinaarde aan het openscheuren.” “Je bent wat?” “Jezus ma, een bruine trui aan het breien, nou goed!”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »