Schrijf mee!
« »

Fictie, Maatschappij

Begrafenis

26 november 2012 | 120w | Jozef Faucompret | 0

Zijn vrouw Amy hield van hem en was verdrietig, maar niet verbaasd, over de manier waarop Herbert aan zijn einde kwam. Toen zij het nieuws vernam, schreidde zij bittere tranen en bleef weg van de begrafenisplechtigheid omdat er eigenlijk geen individuele plechtigheid gehouden werd en het de nabestaanden verboden werd om daarbij aanwezig te zijn. Er was een kort ritueel, waarna de afvalligen, verraders van de Staat, ontkenners van de Staatsideologie, een uitvaart kregen en in een massagraf werden gedeponeerd. Crematie was een luxe die enkel aan de hoogste functionarissen van onbesproken gedrag werd toegestaan.
Anderen werden toevertrouwd aan de naamloze aarde zodat hun resten tenminste de grond over het graf konden fertiliseren. De Staat droeg zorg voor de natuur.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jozef Faucompret of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

37 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »