Schrijf mee!
« »

Fictie, Maatschappij

Tutoyeren

8 juni 2011 | 120w | Defrysk | 0

Agent Kroons favoriete speeltje was de taser. Hij had de zijne geperfectioneerd en de energiestoot veel sterker gemaakt.
Alleen de cartridge was niet goed.

Kroon zocht altijd een excuus om zijn wapen te gebruiken. Toen tijdens een aanhouding de verdachte onverwachts “jij” zei kon Kroon eindelijk weer eens schieten. De verdachte reageerde niet. Verbaasd schoot Kroon nog eens. De verdachte tutoyeerde hem er spottend van langs.
“Batterij leeg!”, dacht Kroon boos, vloekte, en vuurde het nutteloze ding gefrustreerd af, gericht op zijn slaap.
Schuddend en bevend stortte Kroon ter aarde; er kwam rook als poeder uit zijn oren en neusgaten en mompelde met verbaasde ogen: “jij!”, naar zijn ondergeschikte die vanmorgen zo vriendelijk was geweest de slechte cartridge te vervangen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »