Schrijf mee!
« »

Communicatie

Onderzoek!

9 juni 2011 | 119w | Jurgen Obbens | 0

Heeft zojuist plaatsgevonden: ‘Eigenlijk heeft u in deze situatie geen keuze, er zijn geen alternatieven’.

Bij het uitdiepen ervan kwamen we erachter dat er wel degelijk alternatieven zijn, misschien niet in zijn beleving, maar zeker wel in de mijne. Zijn uitspraak was gebasseerd op zijn ervaringen, op wat hij geleerd heeft, ‘zijn’ referentiekader. Maar het zijn ‘zijn’ ervaringen. Wat hij vindt is wat ‘hij’ vindt, niet meer, niet minder. Ik vind iets anders. Dit geldt ook voor mediale uitingen, voor wat je therapeut of dokter zegt, voor meningen van familie en vrienden, voor alle informatie die je krijgt aangeboden.

Accepteer niets van wat de spreker zegt, verwerp het evenmin, maar onderzoek het, ga op zoek naar je persoonlijke waarheid.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jurgen Obbens of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »