Schrijf mee!
« »

Fictie, Politiek

Ondertussen in Kunduz

23 november 2011 | 120w | Defrysk | 0

Het “hacken” van amateurfilmpjes van vuurwerkbommenmakers krijgt misschien een internationaal vervolg. In het buitenland wordt met grote belangstelling gekeken naar de resultaten van dit initiatief.

Zoals U weet zijn er in Afghanistan een hardnekkig aantal vandalen die zelfgemaakte bommen maken en met gevaar voor eigen leven afsteken.
In de wandelgangen van de tweede kamer hoort men geluiden om een Afghaanse IT afdeling op te richten om ook Afghaanse amateur vuurwerkfilmpjes te hacken. Vooral GroenLinks wil graag dat de regering een aanvullende Afghaanse IT Taskforce opzet, opgeleid door Nederlandse IT specialisten.

In de gehackte filmpjes zal de stoere taal van de Tali-bommenamateurs vervangen worden door een waarschuwende, vermanende tekst, ingesproken door talenwonder Ivo Niehe die het ook het Afghaans vlekkeloos beheerst.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »