Schrijf mee!
« »

Communicatie, Maatschappij, Mensen, Studie & werk

Niet reanimeren

23 september 2011 | 120w | Defrysk | 0

In Leeuwarden had ik een oude buurman die helemaal “op” was. Hij lag de hele dag op bed, de Depends en verbanden waren niet aan te slepen. Hij tekende een verklaring waarin stond dat hij niet langer gereanimeerd wilde worden. Daardoor kon hij in alle rust, thuis sterven.
Wat ik, en ik neem aan velen met mij, niet wist is dat er ook een niet-reanimerenpenning bestaat.
Hulpverleners zien dan meteen dat reanimatie, slangetjes en apparaatjes niet nodig zijn: De patiënt mag in alle rust sterven.

Niet-reanimerenpenning, onthoud die mogelijkheid, het kan op een dag voorkomen dat u tegen uw zin gewekt wordt om enkele uren later alsnog te sterven op onaangename wijze, overmand door piepende apparaatjes, slangetjes en goedwillende hulpverleners.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »