Schrijf mee!
« »

Communicatie

Huilen

2 oktober 2011 | 120w | Frank | 0

Laatst verscheen in het wetenschappelijke tijdschrift Journal of Social, Evolutionary, and Cultural Psychology een studie van Chang en Thompson waaruit zou blijken dat het geluid van huilende kinderen het meest storende geluid is voor de mens. Mensen die huilende baby’s horen kunnen zich amper nog concentreren. Onlangs erg vroeg in de ochtend op het toilet op een camping in Zuid-Frankrijk moest ik aan (de waarheid van) die studie denken toen ik plots een meisje vreselijk hoorde huilen. Het ging door merg en been. Haar moeder ontwaakte rap en vroeg het meisje geschrokken wat er aan de hand was. (Het bleken, hoe verrassend op een camping in Frankrijk, Nederlanders.) Huilend vertelt de peuter: “Hans heeft een scheet gelaten in mijn tentje!”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Frank of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »