-Goedemorgen meneer P, ik heb van mijn collega’s begrepen dat u een klacht hebt?
-Ja, natuurlijk en laat dat goedemorgen maar weg, ik ben woest.
-Dat is spijtig. Kunt u mij uitleggen wat er gebeurd is?
-We hebben een afspraak dat jullie tussen 8 en 10 komen voor mijn vrouw, vandaag was het weer na 10 uur. Nu is alles ontregeld.
-Heel vervelend als we onze afspraken niet nakomen. Misschien kan ik enig begrip kweken als ik u vertel dat de cliënt vóór uw vrouw met spoed opgenomen moest worden. Mijn collega heeft dat geregeld heeft en was toch redelijk op tijd bij u.
– Eén minuut voor 10 kan nog net, 5 minuten over 10 is gewoon te laat.
Dat was vast een ambtenaar voor ie met pensioen ging, wat een verhaal
arme man, en dat nu ook de maagzuurremmers nog uit het pakket gaan.
Erg leuk stukje. Soms ook dagelijkse praktijk helaas
Heerlijk hoe soms onbewust – hoewel misschien wel bewust? – wordt teruggegaan naar de tijd van …