Schrijf mee!
« »

Eten & drinken

Gans op tafel

24 december 2011 | 120w | Carel de Mari | 0

Bij onze oosterburen is het een kersttraditie, gans op tafel waar in de Angelsaksische landen de kalkoen het haasje is. En waarom ook niet. Schiphol ondervindt enorm veel last van dit heerlijke gevogelte. Onze boeren en tuinders klagen steen en been over het afgrazen van hun landerijen. Er zijn er te veel van, zoveel zelfs dat als we allemaal zo’n beestje in de oven zouden schuiven er nog genoeg overblijven. Even de uiterwaarden inlopen en je kunt ze met blote handen vangen. Wel even opletten dat je niet die van Nils Holgersson van zijn veren ontdoet. Over die veren gesproken, verkopen! Dat is dure kussenvulling. De gans met cranberry vullen, wedden dat het een geslaagd maaltje wordt? Dus, prettige kerstdagen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Carel de Mari of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »