Schrijf mee!
« »

Cultuur, Politiek

De koningin op privébezoek

10 maart 2011 | 120w | Leo Lewin | 0

Wie ik bij mij thuis ontvang zal u een zorg zijn en het laat u, volkomen terecht, eveneens koud bij wie ik ga eten. Maar als de koningin op bezoek gaat bij een ‘bevriende’ meneer die ’toevallig’, net als zij, staatshoofd is, openen de televisiejournaals in minstens twee landen daarmee. Zo’n ‘privĂ©’-bezoek heeft immers gevolgen voor de internationale betrekkingen. Het is daarom een staatszaak. En voor staatszaken zijn de ministers verantwoordelijk. De koningin is onschendbaar en dat heeft ingrijpende consequenties, ook voor haar privĂ©leven.
Een privĂ©bezoek van de koningin is minder officieel en formeel dan een staatsbezoek. Maar het voorvoegsel ‘privĂ©’ heeft in dit verband niet de betekenis die het heeft als het om uw of mijn sociale leven gaat.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Leo Lewin of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »