Schrijf mee!
« »

Cultuur, Maatschappij

Bedrog

9 december 2011 | 120w | Marja | 0

De afgelopen weken zijn er weer heel veel kindertjes bedrogen. Met Sinterklaas mogen ouders en andere opvoeders een uitzondering maken. Op allerlei listige manieren wordt verklaard waarom er meerdere sinten rondrijden, waarom hij klinkt als oom Jan en hoe kindjes zonder kachel hun cadeautjes door de radiator geprutst krijgen.
Sommige kleintjes zijn bang en plassen van de zenuwen weer in hun bed. Tegenover lastpakken wordt regelmatig gedreigd met de zak. In feite zijn we een beetje vreemd bezig met dit populaire volksfeest.
Altijd geldt: “Eerlijk duurt het langst†en “Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar welâ€. Maar nu worden die regels zwaar overtreden. Hoe moeten we nog geloofwaardig blijven als we collectief de boel beduvelen?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Marja of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »