Schrijf mee!
« »

Mensen

Preppen

23 september 2020 | 120w | H2OWritez | 1

Wij gecrohnden hebben last van een ongewillig immuunsysteem. Bij onze Colitis Ulcerosa-zusters en -broeders vertonen zich alleen onhebbelijkheden in de dikke darm. Wij zijn minder zuinig; ontstekingen kunnen wat ons betreft van de mond tot de kont ontstaan.
Over die kont. MaagDarmLever-artsen gaan op gezette tijden onderlangs op expeditie. Deze zogenaamde colonoscopie moet vaststellen of onhebbelijkheden niet verergeren tot pure narigheid, of het succes van behandelingen bevestigen.
Het moet daarvoor natuurlijk wel een beetje leeg zijn. Dikke darmen worden met een klysma geschoond. Bij gecrohnden moet het hele buizenstelsel inspectierijp zijn. Hiervoor bestaat een gevreesd middel, Moviprep. De Nobelprijs voor de Geneeskunde dient zonder aarzeling uitgereikt te worden aan hen die deze vreselijke drank, in liters te consumeren, verdraagzamer maken.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van H2OWritez of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

9 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »