Schrijf mee!
« »

Communicatie, Sport

Vijf-een

21 april 2014 | 120w | Jose van Rosmalen | 8

De club uit de provincie speelde zondag in de Rotterdamse Kuip om de bekerfinale tegen de landskampioen.
Ajax maakte snel een doelpunt. Dus dat leek al meteen een bekeken zaak. Die jongens uit Overijssel moesten maar eens een lesje krijgen.

Enkele Ajax-supporters gingen toen met vuurwerk spelen, waarna de wedstrijd voor een half uur werd stilgelegd. ‘Het leek wel een aanslag,’ hoorde ik in het stadion sissen.

Na de hervatting van de wedstrijd scoorden de spelers uit Zwolle vijf keer achter elkaar en leed Ajax een historische nederlaag. Vijf- een voor de provincie tegen de hoofdstad!

Het werd groot feest in Zwolle. De bieromzet verbrak historische records.

In Amsterdam heerste leed, in Zwolle vermaak en in Rotterdam de combinatie: leedvermaak!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jose van Rosmalen of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »