Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie, Maatschappij, Mensen

In de wolken

10 oktober 2018 | 120w | H2OWritez | 9

Eind jaren tachtig had ik als informaticastudent een heuse IBM PC. Ik was helemaal van in de wolken van dit krijgertje. Mijn IBM PC had een aantal speciale eigenschappen, waardoor ik menig jaloerse blik kreeg in ons studentenhuis. Zo had ik een kleurenscherm. Hierdoor waren de spelletjes veel leuker om te spelen. Ik had verder een 286-processor en een matrixprinter. Bovendien had ik twee floppy-drives. Naast de gangbare drive voor 5¼ inch diskettes had ik ook één drive voor 3. 5 inch diskettes.
De diskette is nog steeds het symbool voor opslaan, hoewel een wolksymbool bij mijn zonen meer opslagassociaties oproept. Ondanks al die technische vooruitgang blijft het menselijke gedrag onveranderd. Hoe vaak vergeten we niet om op te slaan?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van H2OWritez of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

16 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »