Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Junkie112

23 november 2016 | 120w | AliceHuiberts | 13

Hij is er dol op. Verrukt wanneer een willekeurige hulpdienst uitrukt. Rondtollende lichtzwaarden begeleid door schelle tonen van sirenes. Gele, rode, oranje schijnsels. Blauw is zijn favoriet. De onderkoelde kleur die uitzinnige opwinding aankondigt. De geschrokken en nieuwsgierige blikken van omstanders; in extase bewondert hij keer op keer de taferelen van rampspoed.
Het is ooit begonnen met de fiets-sirene op zijn driewieler. Als hij op het woonerf zijn spelende vriendjes door zijn mini-megafoon toesprak, sprongen ze geschrokken opzij. Die macht. Hij verlangt er nog altijd naar terug.

Vannacht heeft de politie Sjoerd aangehouden langs de A2. De gestolen ambulance stond met zwaailichten en sirene aan bij het tankstation. Sjoerd was uitgestapt om proletarisch te winkelen.
Hij was er gloeiend bij.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van AliceHuiberts of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

31 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »