Schrijf mee!
« »

Cultuur, Eten & drinken, Familie, Liefde, Studie & werk

Pindarotstekening van Rousseau

26 mei 2023 | 120w | Mien | 2

Sittard, 1969. Rousseau tekent aan de keukentafel en kauwt op chocola van Bensdorp. Hij mist iets in de Bros. Iets stevigs. Met een kookpan duikt hij de kelder in. Smelt een flinke reep Callebaut chocolade tot 45 graden en tempert deze tot 35. Gooit er vervolgens geroosterde pinda’s doorheen en boetseert met twee lepeltjes de massa tot kleine hoopjes. De pindarots is geboren, opgetekend en onmiddellijk verorberd. In no time produceert Nico 35 kilo pindarotsjes per dag. De rest is familiegeschiedenis. Pindarotsjes van Rousseau veroveren Limburg, Noord-Brabant en de rest van de wereld. Anno 2023, een productie van 1200 kilo pindarotsjes per dag. Te koop aangeboden in 25 winkels van Rousseau. Supermarkten hebben er intussen ook lucht van gekregen. Kassa!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mien of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »