Schrijf mee!
« »

Familie, Fictie

Ik zie, ik zie

8 mei 2023 | 120w | AliceHuiberts | 5

Met een oog kijk ik door het gat:
Roze wolken sieren een groene hemel. Blauwe bomen bieden schaduw aan bezoekers van het park. Het rode gras is bezaaid met glinsterende bloemen, alsof handenvol diamanten achteloos op het gazon zijn uitgestrooid. Twee honden trekken een kar vol kauwgom-appels voort, de groenteboer leidt het span en brengt ondertussen zijn bonte handel aan de man.
Satijnen linten in alle kleuren van de regenboog slingeren als wandelpaden door het park. Een voetganger springt geschrokken opzij voor twee rennende kinderen, die te lang bij de fluorescerende fontein hebben rondgehangen en nu hun juf en de andere kinderen in alle drukte zijn kwijtgeraakt.

Het sprookjeslandschap van mijn broertje. In de doos van mijn moeders nieuwe schoenen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van AliceHuiberts of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

16 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »