Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Studie & werk

Eind van het Latijn

26 januari 2023 | 120w | lisette | 1

Ze kon goed leren, en haar oudere broer was haar voorgegaan. Dus werd het een gymnasiumopleiding. Anders dan haar broer koos ze voor de alpha-kant. Tot haar frustratie werd ze steeds vergeleken met hem. Maar zij snapte niks van de exacte vakken. Gelukkig kreeg ze bevestiging van haar wiskundedocent, die haar ouders toevertrouwde dat meisjes nu eenmaal geen wiskundeknobbel hadden.
Haar huiswerk was dus vooral gericht op het stampen van rijtjes woorden. Het Latijn was haar het liefst. Ze boog zich met plezier over de woordjes: dominus, domini, domino…, en zo verder.
Ze had vaak geen idee wat de woorden betekende.
Jaren later constateerde de arts dat ze een granuloom aan haar umbilicus had.
Toch die navelpiercing maar laten verwijderen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van lisette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »