Schrijf mee!
« »

Fictie

Bloemlezing

18 januari 2023 | 120w | Berdien Blaak | 4

Lotusbloemknoppen in de dop ontvouwen zich op hun eigen tijd, hun bloeiende leven is kort maar krachtig.
Broodbakkershanden vol lotusbloem beginnen voor dag en dauw te kneden, sterk en geduldig.
Een lief kaartje met een tijdloos plaatje van een vijver met lotusbloemen laat een verdrietig gezicht voor even weer glimlachen, dat is de kracht van aandacht.
De Japanse kunstenaar strijkt geconcentreerd met zijn penseel in een krachtige maar vloeiende beweging een lotusbloem op het oude rijstpapier.
Het prille kikkervisje zwemt onder de bladeren van de lotusbloemen, zijn vijver is er al heel lang en heeft menige levenskrachtige kikker voortgebracht.
Ik hou van jou, mijn hartkleppen ontvouwen zich in liefde voor jou, blank en beeldschoon als een lotusbloem, zo ben je.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Berdien Blaak of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »