Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

De lange weg

9 mei 2022 | 120w | Luc Verschuren | 1

Met slechts 1100 medewerkers is het ILT belast met controle op aanwezigheid van een energielabel bij verkoop of verhuur van een woning. Toch is het geen zinloos of onbegonnen werk. Toen de apk voor auto’s ingevoerd werd, reden er nogal wat wrakken op de openbare weg. Tegenwoordig kom je ze enkel nog tegen bij de sloop of in een oude schuur.
Eenzelfde traject zal het energielabel doorlopen. Evenzo zijn er enkele verschillen. Zo is er een “kliklijn” waar melding gemaakt kan worden van het ontbreken van een dergelijk label op bijvoorbeeld je huurwoning. Woningen worden almaar beter, en terecht. De werkelijke winst echter zit bij het verplicht stellen van een label voor energieverslindende bedrijven, zoals de DSM’s en Tata Steels.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »