Schrijf mee!
« »

Fictie

De bescheiden Amsterdammer

24 maart 2022 | 120w | Cesar Noordewier | 2

Er was eens een bescheiden Amsterdammer. Geloof het of niet. Zijn bescheidenheid was zo’n unicum, dat zijn portretfoto zelfs op de voorpagina’s van diverse dagbladen in Kirgizië verscheen. Geloof het of niet.
Het duurde dan ook niet lang of hij ontving de Nobelprijs voor bescheidenheid. Geloof het of niet. Het monument op de Dam werd naar elders verplaatst en er kwam een veertig meter hoog standbeeld van deze stadsheld voor in de plaats. Geloof het of niet. Om een indicatie te geven van zijn populariteit: onze hoofdstad zag zich genoodzaakt een maximum van honderd miljoen toeristen per jaar in te voeren. Geloof het of niet. Hij woont nog steeds in zijn bescheiden tweekamerwoning in de Kolenkitbuurt. Geloof het of niet.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Cesar Noordewier of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

21 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »