Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Conclusie

12 mei 2022 | 120w | Luc Verschuren | 2

Gemak dient de mens. In welk hokje past welk apparaat en welke geaardheid heb jij als mens? Hokjes zijn makkelijk te definiëren en ook zo te betitelen. Iemand die in een Mercedes rijdt zal wel een goede baan hebben, een groot huis staat garant voor vermogen. Een energielabel laat zien hoe schadelijk of juist energiezuinig een apparaat of woning eigenlijk is.

Een conclusie trekken op basis van zo weinig informatie lijkt overdreven maar het is wel hoe de maatschappij werkt vandaag de dag. Ook ik maak me schuldig aan deze gedachtegang. Ik heb al een oordeel gevormd zonder dat ik ervaring heb met het betreffende product of dienst. Zelfs over mensen vorm ik een mening zonder enige moeite. Best vreemd.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

7 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »