Schrijf mee!
« »

Communicatie, Cultuur, Mensen, Sport

Joculator

12 maart 2021 | 120w | Mien | 0

Nee, dit is geen stukje over porno. En het betreft ook geen hip kaartspel. Bestaan die laatsten überhaupt, hippe kaartspelen? Poker uitgesloten. Nee. Hoewel pesten van alle tijden is en dus altijd hip. Net als liegen en hartenjagen. Het is ook geen technisch dingetje. Als alfamannetje mag ik dat eigenlijk niet zeggen ‘dingetje’. Betamannetjes verafschuwen dingetjes. Die vinden dat te vaag. Graag iets concreter en iets dat gefactcheckt kan worden. Het brengt ons steeds verder van joculator. Jammer. Want hoe kundig, vaardig, leep en leip is een joculator!? Gepositioneerd ergens in de Middeleeuwen, arm in arm met bard en troubadour. Jongleur zou hij in moderne tijden genoemd worden. Ware het niet dat Pipo de Clown en Epke hem voor waren.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mien of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »