Schrijf mee!
« »

Communicatie, Maatschappij, Mensen

Het laatste mannenbolwerk

26 februari 2021 | 120w | Luc Verschuren | 1

Het voortschrijdend inzicht dat vrouwen ook topposities in een bedrijf kunnen bekleden is alom bekend. Soms is een vrouw overal de eerste, zoals de bijnaam van Lagarde luidt, zij was overal de eerste in welke functie dan ook. Prima ontwikkeling zou je denken, maar helaas, deze zienswijze is niet overal doorgedrongen of wordt niet overal zo geïnterpreteerd.

In het geloof is de man nog steeds de belangrijkste van de twee. Binnen de Rooms-Katholieke Kerk wordt de vrouw (algemeen) weggehouden van de meeste publieke functies. Ook bij andere religies is de vrouw minder “in het zicht”. Dichterbij huis is de SGP de partij met de meest contraire standpunten over vrouwen en hun vaardigheden. Wie weet komt het nog eens zover, ooit.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »