Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Studie & werk

In de leer

13 juli 2020 | 120w | lisette | 1

Het was ons cadeautje voor hen. Hun stagetijd zat erop en ze hadden alle drie flink hun best gedaan. Ze waren in de leer voor receptiemedewerker, grafisch vormgever en organisator van evenementen. Soms in stevige strijd met elkaar. Wij stelselmatig streng als ze op maandagochtend te laat kwamen.
Nu was alles voorbij. Allemaal goedgekeurd door ons en school, zij blij.

Ons afscheidspresentje was een film. Zij mochten kiezen welke, en wij zouden mee gaan. We waren erg nieuwsgierig naar hun keuze. Het werd een nogal gewelddadige film, waarin het Amerikaans racisme bloederig in beeld gebracht werd.
Wij zwegen beschaamd, voelden het westerse schuldgevoel op ons neerdrukken.
En zij? Ze vermaakten zich kostelijk, cola en popcorn erbij. Wat een toffe stageplek!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van lisette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »