Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie, Familie, Mensen

Het Parool, lees die krant (of niet)

12 februari 2020 | 120w | Joop Rozema | 4

Broer Wim was ooit krantenbezorger van “Het-Nieuwsblad-van-het-Noorden”. Deze krant werd praktisch-huis-aan-huis gelezen en was daarom voor Wim een aantrekkelijke inkomstenbron. Helaas de concurrentie deed een lager tegenbod en zo verloor mijn broer zijn lucratieve krantenbezorging.

Daarna ging Wim “Het-Parool” rondbrengen.
Waar het “Nieuwsblad” eenvoudig per auto uit Groningen-stad kwam, moest “Het-Parool” eerst per trein van Amsterdam naar Assen worden vervoerd waarna het laatste stukje per bus naar Stadskanaal werd afgelegd.
Daarin school het aantrekkelijkste punt van “Het-Parool”: sommige buschauffeurs vergaten namelijk bij het “Knoalster” busstation de krant eruit te gooien en reden domweg door naar Ter-Apel: dat leverde extra geld op, wachtgeld!

Het voordeligst waren de suffige chauffeurs die daarna in Stadskanaal nogmaals de krant vergaten: daarmee verdubbelde het tarief!!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Joop Rozema of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

7 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »