Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Studie & werk

Goede raad is duur

19 augustus 2020 | 120w | lisette | 7

Je hebt adviseurs in allerlei soorten en maten. Ze noemen zich tegenwoordig liever ‘coach’. Het coach-virus is inmiddels wijd verspreid. Ik lees op internet meer dan twintig soorten. Ik vind de ‘slaapcoach’ wel een intrigerend beroep. Er bestaat zelfs ook nog zoiets als een ‘preventieve coach’. Zou die zijn werk bij voorbaat onnodig maken?
Hoe ze zich ook noemen: advieswerk is van alle tijden. Ook in het Oude Testament lezen we erover. Ahitofel, was de adviseur van koning David en liep over naar koningszoon Absalom. Hoe zijn advieswerk veranderde, weten we niet. Maar wel bekend is wat hij deed toen zijn advies niet werd opgevolgd: hij verhing zich.
De coaches van nu verhogen gewoon hun tarief vanwege een gewijzigde opdracht.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van lisette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

9 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »