Schrijf mee!
« »

Communicatie, Cultuur, Mensen

Toffeldans

22 augustus 2019 | 120w | Mien | 1

‘Zeg ken jij de toffeldans, de toffeldans?
Zeg ken jij de toffeldans? Hij komt uit Scheveningen’.
Ja, wie kent het befaamde lied niet? Wij zongen het vroeger op school, maar wisten bij god niet waar het over ging. Wat is in hemelsnaam een toffeldans? Totdat we beiden tijdens onze literatuurstudie erachter kwamen wat het betekende. Niets, helemaal niets. Ik denk dat we ons vergist hadden. Inderdaad, met de mosselman. Die kwam ook uit Schevingen, alleen, volgens de geschiedschrijving en oude literatuur, kon hij van geen meter dansen. Waarom niet? Hij had geen goede toffels. Tja, dan kun je de toffeldans, die an sich niets betekent, natuurlijk hrlemaal niet dansen. Arme mosselman. Hoeveel mensen hem niet vragen om te dansen. Amai!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mien of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »