Schrijf mee!
« »

Fictie

Marketingtrucs

6 oktober 2019 | 120w | Cesar Noordewier | 0

Ik bestudeer eens een pak ontbijtkoek. Er staat met grote letters ‘VETARM’ op. Klinkt mooi, maar ontbijtkoek is per definitie vetarm. Wat er niet met grote letters op staat, is dat het voor vijftig procent uit suikers bestaat.
Dan een bekende smaakmaker. ‘ZONDER TOEGEVOEGDE SMAAKVERSTERKERS,’ lees ik. Veel minder zichtbaar is dat het voor zestig procent uit zout bestaat. Goed voor de bloeddruk dus.
Vervolgens een pak oerrkoekjes. ‘BIOLOGISCH’ en ‘BRON VAN VEZELS’ suggereert dat het oerrgezond is. Maar zo’n pak van honderd gram bevat omgerekend zes suikerklontjes.
Een bekend ontkenningsmechanisme is om dan hysterisch te roepen: ‘Ja, zo kun je niks meer eten!’
Bedenk echter wel dat veel fabrikanten een blijer gezicht krijgen van winstmarges dan van onze gezondheid.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Cesar Noordewier of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »