Schrijf mee!
« »

Fictie

Is angstcultuur een voorbijgaande mode?

28 november 2019 | 120w | Cesar Noordewier | 1

De president van de RNN is onlangs opgestapt. ‘Angstcultuur,’ lees ik in diverse media.
‘Angstcultuur,’ lees ik nu ook in artikelen over de Belastingdienst.
Ooit vroeg ik tijdens een sollicitatiegesprek bij de rechtbank Amsterdam hoe hoog het ziekteverzuim op de afdeling was. Einde gesprek.
Ik beschouwde het gedrag van de huidige president van diezelfde rechtbank dan ook niet als toeval, toen zij mij elders bij Justitie eens ‘op het matje riep’ omdat ik mijn vertrouwen in het hoofd van de griffie had opgezegd. De man die schuimbekkend op mijn woorden antwoordde: ‘Ik zorg ervoor dat jij nergens meer aan de bak komt!’ Mevrouw stond erbij en keek ernaar.
Angstcultuur die gedoogd wordt door de hoogst verantwoordelijken is een onuitroeibaar gif.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Cesar Noordewier of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

15 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »