De hoofdpersoon bevindt zich in een cel. Er is een deur die uitkomt in een gang. In andere ruimtes bewegen zombies, die kan ik maar beter zien te ontwijken. De hoofdpersoon opent een donkere deur en komt buiten het grijze cellencomplex. In een groene wereld staat een fiets. De hoofdpersoon pakt de fiets en rijdt een weggetje af.
Vanaf zijweggetjes komen andere figuurtjes aanrijden. Ze omsingelen de hoofdpersoon en roepen slechts half verstaanbare verwensingen. Naast het weggetje verschijnen aan weerszijden slootjes. De figuren beginnen tegen de hoofdpersoon aan te duwen en hij belandt in het water.
āGAME OVER.ā
āJe ouders plaatsten je wieg in een boerengat. Overleef de aanvallen van de autochtone jeugd en bereik school.ā Daar gaan we weer.
GrandTheftAuto meets Roblox?
MarioBros meets GeertWilders?
@Louisa, de vergelijking met GW is interessant. Maar in het stukje is de hoofdpersoon gewoon een blanke Nederlandse jongen die moet opgroeien tussen blanke Nederlandse jongens. Maar zijn ouders zijn āimportā en dus is hij dat ook. Dan hoor je er niet bij. Dit gedrag is blijkbaar domweg menselijk en staat in de basis dus volkomen los van migratieproblematiek. Het is een natuurlijke reactie, ook andere territoriale dieren niet vreemd.
Een stukje met diverse invalshoeken.