Schrijf mee!
« »

Column

35 nationaliteiten in één vliegtuig

10 maart 2019 | 120w | Defrysk | 5

Er is een vliegtuig neergestort in Kenia. Met 35 nationaliteiten, in totaal 157 personen.
Al die verschillende nationaliteiten, in een vliegende koker, zaten dicht op elkaar, hielden elkaar vast in doodsangst. Niemand die dacht aan christenen, moslims, muren, grenzen dicht en migrantenprobleem.
Ik durf niet te denken aan de verschrikkelijke laatste momenten van de passagiers.
Daarom denk ik liever aan al die passagiers die gebroederlijk naast elkaar zaten en allemaal dezelfde bestemming hadden.
Een bestemming die we allemaal hebben.
Denk daar aan als u een geloof of een kleur wilt gaan haten, discrimineren, of buiten uw deur wilt houden. Dat u misschien ooit naast iemand zit die u wilt haten, maar in doodsangst vasthoudt terwijl u om uw moeder roept.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »