Schrijf mee!
« »

Cultuur, Familie

Schat zoeken

10 december 2018 | 120w | AliceHuiberts | 4

Waar in het heden de werkelijkheid hem aan alle kanten vijandig is, vindt hij troost in vervlogen tijden. Wrijft met zachte doek doffe voorvallen op tot schitterende ontmoetingen, geeft kleur aan met zwarte inkt opgetekende verhalen.
Al zolang hij zich kan herinneren, houdt hij van antiek. Hoogtepunten van vele logeerpartijen bij zijn grootouders waren de uitstapjes naar antiekmarkten. Voor dag en dauw vertrok hij met opa. Met een goedgevulde brooddoos, zorgde oma dat háár schatten niets tekort kwamen.

Opa wist alles van vitrinekasten, schilderijen en vreemdsoortig porselein. Leerde zijn kleinzoon dat het hun taak was de persoonlijke verhalen, die aan ieder object kleefden, tot leven te brengen.

Elburgs oogst stelde teleur. Opa nam het Cactus-Album van Jaarsma voor oma mee.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van AliceHuiberts of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »