Schrijf mee!
« »

Communicatie, Familie, Mensen

Operatie Robot

12 november 2018 | 120w | Nel Goudriaan | 15

Trefzeker bedienen zijn handen de panelen. Vanuit de cockpit heeft hij ruim zicht op ragfijne vingers die het kwaad verwijderen uit haar lichaam.
Voorzichtig weeft hij draden, hecht haar wonden. Haar binnenkant bekijkt hij in 3D.
Behoedzaam bewerkt hij haar schoot, bereidt haar voor op het scheppen van nieuw leven, aanschouwt zijn werk en ziet dat het goed is.

Hij ziet zichzelf weer als kleine jongen naast zijn moeder. Haar handen strelen de stof, terwijl de naald van de naaimachine zoemend voortbeweegt.
Hij hoort haar psalmen zingen over Hem die haar doorgrondt, vertrouwd is met haar wegen en in de moederschoot nieuw leven weeft.

Dan weet hij zich een onderdeel van het mysterie, een nederige dienaar van een groot paneel.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Nel Goudriaan of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

28 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »