Schrijf mee!
« »

Communicatie, Cultuur, Mensen, Studie & werk

Fristads Kansas en Stockholm Dallas

17 april 2018 | 120w | Mien | 1

Je lichaam is je belangrijkste gereedschap. Dat dacht John Magnuson in 1925 tijdens de industriële revolutie. Daar past gepaste kleding bij.

Een spijkerbroek bijvoorbeeld, op maat gemaakt voor het werk dat gedaan moet worden. Een broek die beveiligt, warm houdt, soepel zit en ook nog eens mooi, duurzaam en innovatief is.

Eentje met broekzakken gemaakt van zachte spijkers. Een stabroek of een zitbroek. Een hangbroek voor in de avond en een weekendbroek voor het stappen.

De Fristads Kansas wordt geboren. Zijn tijd ver vooruit. Spijkergoed. Ook voor Zweedse dames.

In 1929 slaat hij de handen in elkaar met overzeese Harry Levis, specialist in werkkleding. Een broekgenoot zogezegd. Samen brengen ze een nieuwe kledinglijn uit. De Stockholm Dallas. Voor echte mannen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mien of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »