Schrijf mee!
« »

Familie, Liefde, Mensen

Adellijke vrijerij (2)

17 december 2018 | 120w | AliceHuiberts | 3

In die tijd was het voor heren van adel niet ongewoon er een aantal bijvrouwen op na te houden. Monsieur de Chauvigny was hierin geen uitzondering.

De man bladert door het kleinood en leest op bladzijde 53 dat madame genoeg heeft van het eindeloze handwerken.
Om de verveling te verjagen draagt zij haar vertrouwelinge op heimelijke tête-à-têtes met de breedgeschouderde jachtopziener van het landgoed te ensceneren.
“Leonardo berooft zwijnen meedogenloos van het leven, hij wakkert met zijn tomeloze levenslust de vlammen van mijn hartstocht aan.”

Ze had de daadkracht van haar echtgenoot danig onderschat. Zodra haar man lucht kreeg van haar ontrouw, maakte hij onomwonden duidelijk wie op het landgoed de scepter zwaaide.

Ook haar vier kinderen moest zij achterlaten.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van AliceHuiberts of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »