Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Studie & werk

Zorgvuldig voorbereid

12 februari 2017 | 120w | lisette | 4

Ze loopt eigenlijk al haar hele werkende leven rond in de wereld van de gezondheidszorg. Beklom de carrière-ladder traditioneel vrouwelijk: van in service verpleegkundige in een ziekenhuis tot senior adviseur in een expertisecentrum voor de zorg. Haar missie en passie zijn eigenlijk onveranderd gebleven: voor een goede verzorging van patiënten (cliënten, bewoners) is ook goede zorg voor verpleegkundigen nodig.

Op haar huidige werk arriveren tegenwoordig veel net afgestudeerde meiden: universitaire geschoold, intelligent, analytisch en vooral jong. Ze hebben geen enkele notie van de wrede werkelijkheid.
Ze adviseert hen om even de toren van ivoor te verruilen voor een weekje praktijkstage. Pas dan kun je een echte expert worden.
Een basis van Birkenstock sandalen dus, voordat je op pumps gaat adviseren.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van lisette of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »