Schrijf mee!
« »

Cultuur, Maatschappij

Waarde landgenoten!

1 februari 2017 | 120w | o_verschreef â€  | 8

Hij is er me eentje, Filip I, koning der Belgen. Een malinger avant la lettre à Baudouin.

Hij pretendeert in zijn zakdoekgroot landje de macht te verpersoonlijken, ministers te benoemen, te ontslaan, zelf half ontbonden het parlement te ontbinden, naar huis te sturen, op de borrel uit te nodigen, koninklijke besluiten te besluiten, het leger te leiden, over te geven, voor postzegels en munten te poseren, het voorrecht te claimen dooppeter te worden van elke zevende zoon van een gezin, het vaderschap te vorderen van vier onvervalste vruchten (al piesten zijn voorvaderen royaal langs de pot.)

Toch is in dit non-fictieve Absurdistan de macht van het volk, niet van een ietwat mislukte eunuch.

Belgen zijn geen onderdanen maar landgenoten, waarde landgenoten!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van o_verschreef of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

17 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »