Schrijf mee!
« »

Communicatie, Cultuur, Maatschappij, Mensen, Natuur, Sport, Studie & werk

Verslingerd aan Tryphon Tournesol

2 augustus 2017 | 120w | Mien | 3

Professor Auguste Piccard, Zwitserse natuurkundige, uitvinder en ontdekkingsreiziger doet onderzoek middels ballonvluchten en diepzeeduiken. Bekend is zijn ballonvlucht boven de gletsjer Gurgler Ferner in het Tiroler Ă–tztal, waar hij na 23 uur vliegen landt, na zelfreparatie van een lekke gondel. Moedig en sportief.

Dat kan niet gezegd worden van zijn kloon Tryphon Tournesol, ontworpen op de tekentafel van striptekenaar Hergé. Tryphon gebruikt voor onderzoek alleen zijn slinger. Hij is niet zo lang als Auguste maar beschikt wel over eigenschappen professor waardig. Verstrooid, vernuftig, slechthorend, kolderiek in taalgebruik en af en toe woedend.

Tryphons’s uitvindingen: miniduikboot, maanraket, tabletten tegen alcohol, glasbreekmachine, worden steevast door hemzelf vernietigd ter voorkoming van misbruik voor oorlogsdoeleinden. Kortom Een aimabele man om verslingerd aan te raken.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mien of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »