Schrijf mee!
« »

Communicatie

Groene vingers

5 april 2017 | 120w | AliceHuiberts | 4

Vandaag gaat hij terug naar het onderzoekscentrum in Wageningen om te controleren of hij met zijn fotobioreactor op de juiste weg is.
Hij zag het algenwaterbed tijdens een excursie met zijn Havo-examenklas: een reusachtige licht-doorlatende rups waarvan in ieder compartiment de dichtheid van de algen varieerde. Het zonlicht bracht ontelbare kleurnuances aan in de groene massa’s. De schoonheid ervan had hem overweldigd: dit wilde hij ook!
Op het platte dak van de bijkeuken had hij zijn eigen prototype gemaakt.

Eerder snapte hij niets van het enthousiasme waarmee zijn collega’s hun DIY-projectjes, van schilderijlijstjes tot konijnenvilla’s, bespraken. Maar sinds die dinsdag in Wageningen is alles anders. Het is algen voor en algen na. Zijn collega’s zien er groen en geel van.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van AliceHuiberts of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

9 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »