Schrijf mee!
« »

Communicatie

Geloof je het?

17 september 2017 | 120w | Mara Smits | 3

quaestor, ave atqui vale waren zijn laatste woorden. Sukkels, gegroet en vaarwel! August was als jongen helemaal in de ban van geheimtaal, vreemde talen, herogliefen. Vanwege zijn uitstekende hersens had hij het gymnasium met gemak doorlopen.
Hij was christelijk opgevoed en kerken, vooral als ze donker en verlaten waren, hadden een onwaarschijnlijk grote aantrekkingskracht op hem uitgeoefend. De keuze om priester te worden was dan ook eenvoudig geweest. Hij vond het heerlijk om kerkgangers wat op de mouw te spelden. Met zijn “preek” in het latijn hield hij iedereen keer op keer weer voor de gek. Wisten zij veel dat hij hen uitschold, vunzige teksten oplas en de draak met hen stak. De makke schapen slikten het voor zoete koek.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Mara Smits of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »